Pojavom beauty influensera u novije vrijeme svjedočimo i pojavi tzv. Instagram beauty brandova koji su nastali kao suradnje poznatih blogerica ili osluškivanjem potreba korisnica i kozmetičke industrije. O tom beauty fenomenu u novom broju časopisa Farmacia on the go piše Željka Suvajac Pichler

Priznali si to ili ne, većinu slobodnog vremena svjesno ili nesvjesno provodimo na društvenim mrežama. Pojavom beauty influensera u novije vrijeme svjedočimo i pojavi tzv. Instagram beauty brandova koji su uglavnom nastali kao suradnje poznatih blogerica ili pažljivim osluškivanjem potreba beauty korisnica i kozmetičke industrije. Ne ulazeći u stručnost i znanstvene podloge beauty filozofija pojedinih lokalnih i globalnih brandova, za svaku je pohvalu da su proizvodi nastali na temelju potreba krajnjih korisnika. Dakle, brandovi su dizajnom i komunikacijom potpuno prilagođeni rutinama i nivou razumijevanja uvijek znatiželjne millenials generacije te su aktivni sastojci vrlo transparentno pojašnjeni.

No, Farmacijini se stručnjaci vrlo često nalaze na prvoj liniji obrane vezano za pitanja, preporuku i ciljano savjetovanje pa ponekad budu zatečeni pitanjima o problematici čije rješenje određeni klijenti traže u nekom novom brandu, dok na dohvat ruke imaju klinički ispitane, tradicionalne dermokozmetičke, premium i clean brandove koji vrlo uspješno rješavaju manje i veće tegobe u njezi kože.

Kako smo uvijek u koraku s trendovima, donosimo vam nekoliko savjeta prilikom odabira noviteta, kako u ljekarnama i specijaliziranim prodavaonicama, tako i putem drugih kanala prodaje beauty proizvoda te rastuće online ponude Instagram brandova:

  • Odredite za početak tip, stanje i potrebe svoje kože. Neke od navedenih karakteristika možete odrediti samostalno sukladno samoprocjeni ponašanja kože, svakodnevnom ritmu i načinu njege, a za detaljniju analizu uvijek možete posjetiti stručnjaka.
  • Kod odabira aktivnih sastojaka važno je dobro procijeniti koji su nam prioriteti u njezi kože te svakako napraviti trijažu, npr. blistavost i sjaj za dnevni učinak uz odgovarajuću SPF zaštitu, a hranjivu njegu za noćnu obnovu kože. Važno je voditi računa o izboru aktivnih sastojaka koji ponekad mogu biti agresivni za kožu (npr. voćne i kemijske kiseline), a mogu biti i neprikladni za korištenje u određenim stanjima (npr. retinol u trudnoći).
  • Važno je voditi računa i o navedenim koncentracijama te porijeklu aktivnih sastojaka. Koncentracije u kozmetičkim proizvodima u pravilu su regulirane odgovarajućim zakonima pojedinih zemalja, ali svakako je važno imati na umu da se iste koncentracije različito kreću od kozmetičkih proizvoda u slobodnoj prodaji, kozmetičkim salonima do najviše dopuštenih u liječničkim, odnosno dermatološkim ordinacijama. Porijekla sirovina iz kojih se dobivaju određeni aktivni sastojci sve su više transparentno navedena na pakiranjima pa na taj način izboru proizvoda možete pristupiti etički kroz cruelty free filozofiju ili naprosto birati sastojke dobivene onim tehnologijama koje vam neće izazvati alergije. Sirovine uvelike utječu na cijenu proizvoda pa kod izbora svakako dodatno istražite i filozofiju branda u pogledu transparentnosti procesa od početnog materijala do krajnjeg proizvoda.
  • Na pojavu novih brandova ne trebamo gledati ni euforično niti previše skeptično jer svakom proizvodu, tj. brandu treba dati vremena. Pritom imajte na umu da ono što odgovara vašoj prijateljici ne mora odgovarati i vama pa kod izbora novog proizvoda svakako racionalno odvojite kupujete li ga zbog trenda, znatiželje (u svrhu istraživanja proizvoda, što je uvijek poželjno ako je pažljivo) ili potrebe.

Iz vlastitog iskustva, kako profesionalnog tako i konzumentskog, možemo reći da je za svaki proizvod i rutinu potrebno vrijeme te redovito praćenje kratkotrajnih i dugotrajnih učinaka da bismo donijeli konačni osvrt o tome je li neki brand one hit wonder ili na putu da postane kultni proizvod. Naravno, ne zaboravimo na cijeli niz proizvoda između dva navedena svijeta koji su svoju slavu stekli kroz dugi niz godina suradnje s dermatolozima, ljekarnicima i osluškivanjem zadovoljstva svojih krajnjih klijenata.

Novi broj časopisa Farmacia on the go možete skinuti na linku.