I Farmacia je dio projekta Hrvatske ljekarničke komore "Pozovi za zdravlje"! Projekt je osmišljen kako bi se omogućili ljekarnički savjet i besplatna dostava lijekova pacijentima s kroničnom terapijom koji su teško pokretni, nepokretni i pacijentima kojima je dodijeljena mjera samoizolacije ili liječenja u izolaciji

Hrvatska ljekarnička komora (HLJK) i Hrvatski Crveni križ (HCK) pokrenuli su projekt dostave lijekova na kućnu adresu bolesnicima u izolaciji, samoizolaciji i nepokretnim bolesnicima. Projekt nazvan "Pozovi za zdravlje" uključuje telefonsko savjetovanje i izdavanje lijekova u domu bolesnika u izolaciji, samoizolaciji i nepokretnim osobama za vrijeme epidemije COVID-19. Cilj projekta je osigurati kontinuitet opskrbe lijekovima i ljekarničkog savjeta svima pogođenima ovom epidemijom na stručan, siguran i zakonit način, pomoći bolesnima i nepokretnima te pridonijeti sprječavanju kršenja propisanih mjera i ograničenja kretanja.

Projekt će provoditi volonteri - magistri farmacije s odobrenjem za samostalni rad u trajanju od 4 ili 8 sati dnevno (ovisno o dostupnosti). Volonterski projekt odvija se u dvije faze: kroz Call centar te kroz dostavu lijekova na terenu do krajnjeg korisnika (pacijenta).

Pacijenti će uslugu ljekarnika-volontera moći zatražiti putem zajedničkog pozivnog broja Hrvatskog Crvenog križa i Hrvatske ljekarničke komore na 0800/11-88 ili na izravni broj Call centra HLJK-a 072/700-222. Nakon što nazove jedan od navedenih brojeva pacijent će biti spojen s Call centrom Hrvatske ljekarničke komore. Ljekarnici-volonteri u Call centru imaju mogućnost pružiti odgovarajući ljekarnički savjet i/ili organizirati izdavanje lijekova u domu bolesnika.

Projekt je usmjeren na izdavanje lijekova pacijentima kojima je dodijeljena mjera izolacije, samoizolacije i nepokretnim osobama koje su u mreži socijalnih službi te transplantiranim, onkološkim i drugim imunokompromitiranim pacijentima kojima je važno da ne izlaze iz svojih domova za vrijeme epidemije. Putem Call centra pacijenti će moći zatražiti i savjet o novim terapijama koje su im propisane te provjeriti kompatibilnost nove terapije s lijekovima koje koriste od ranije.

Proces dostave lijeka počinje pozivom pacijenta Call centru, ljekarnici-volonteri kroz detaljan razgovor s pacijentom naprave nalog za izdavanje i dostavu lijekova. Nakon kreiranja naloga, ljekarna koja je najbliža mjestu stanovanja pacijenta dobiva putem e-mail-a nalog za izdavanje terapije, a ljekarnik-volonter ima rok od 48 sati da dođe u ljekarnu preuzeti propisanu terapiju te pokriti potencijalnu nadoplatu za lijekove s dopunske liste lijekova.

Ljekarnici-volonteri bit će prikladno obilježeni, nosit će uočljivi prsluk s amblemom Hrvatskoga Crvenoga križa i imati iskaznice kojima potvrđuju da su ljekarnici-volonteri Hrvatske ljekarničke komore, a ujedno imaju prednost prolaska/ulaska u ljekarnu.