U prethodne tri kampanje u oftalmološkim ordinacijama besplatno je pregledano oko 15.000 građana, a povišeni očni tlak - glavni čimbenik rizika za nastanak glaukoma - izmjeren je u oko 7,7% građana

Farmacia se od 12. do 17. 3. ponovno pridružuje nacionalnoj kampanji aktivnog obilježavanja Svjetskog tjedna glaukoma 2018. kako bi se što više podigla svijest građana o ovoj bolesti oka.

Glaukom je drugi uzročnik sljepoće po učestalosti u svijetu. Više od 60 milijuna ljudi u svijetu boluje od njega, a pretpostavlja se da još najmanje toliko slučajeva nije otkriveno. Pojam glaukom predstavlja skupinu vidnih poremećaja kod kojih, zbog povišenog očnog tlaka, dolazi do oštećenja vidnog živca. Ta oštećenja mogu dovesti do gubitka vidnog polja te na kraju i do sljepoće. Bitno je naglasiti da se prvi simptomi bolesti javljaju tek kada već nastane oštećenje pa je rano otkrivanje glaukoma od velike važnosti. Glaukom se najčešće otkriva slučajno, mjerenjem očnog tlaka.

U prethodne tri kampanje u oftalmološkim ordinacijama besplatno je pregledano oko 15.000 građana, a povišeni očni tlak - glavni čimbenik rizika za nastanak glaukoma - izmjeren je u oko 7,7% građana. Upravo nam taj podatak ukazuje na važnost, ali i učinkovitost ove zajedničke kampanje liječnika i ljekarnika u Hrvatskoj.

Terapija lijekovima za glaukom je doživotna i kao nuspojavu izaziva suhoću oka te je stoga potrebno korištenje umjetnih suza koje ne sadrže konzervanse.

Tijekom ove kampanje u svakoj Farmaciji možete uz pomoć ljekarnika riješiti kratak test koji su sastavili oftalmolozi te saznati je li vam potrebno korištenje umjetnih suza radi prevencije ili ublažavanja simptoma suhog oka.

Obratite se ljekarniku s povjerenjem!

Fotografija: Shutterstock